2011. január 5., szerda

Vak nénit ne akarjunk átvezetni az úttesten, ha nem kéri!

Szinte minden nap, így ma is kaptam egy olyan telefont, amikor valaki a hozzátartozóját, barátját, rokonát szeretné bejelenteni.
Ezzel kapcsolatosan van egy érdekes megfigyelésem:
az az ember, akit be akarnak jelenteni, az esetek többségében nem jön el.
Hiszen nem érez felelősséget valami olyanért, amit nem ő kért.
Bár már erre nagyon figyelek, mégis előfordul, hogy elfelejtkezem erről, és beírok valakit.

Karácsony után egy kétségbeesett lány jelentette be az édesanyját, aki mély depresszív állapotban van, nem akar élni.Valahogy nem kapcsolt be a vészvillogó, hogy vigyázz Márti, az anyuka nem biztos hogy le akarja tenni a terhét, és időpontot adtam.
Természetesen aznap, pár órával a megbeszélt időpont előtt jött az sms, hogy anyuka rosszabbul van, de különben is ő tudja hogy mi a baja, nem kell hogy egy idegen megmondja neki.
És anyukának igaza van!
Ha nem kért segítséget, akkor ne akarjon neki senki segíteni!
Ezt a hozzátartozóknak nagyon nehéz elfogadni...

De akkor kinek lehet itt segíteni?
A lánynak, akinek meg kell értenie az anyukája állapotát, és tanulni belőle.
Amikor el akarunk valakit "rángatni" egy "segítség-adóhoz", abban van valami okoskodás:
én tudom a tutit helyetted!
Én tudom, hogy neked mi lenne a jó, én tudom mit kellene tenned!

Családfelállítás szempontból lehet ez egy szerepkörből való kiesés.
A lány az anya anyjává válik.Vagyis a nagymama szerepkörét éli.
Ez semmiképp sem jó, az közvetíti, hogy "okosabb vagyok nálad"!

Nem a gyerek dolga letenni az anyja terhét.
Meg lehet kérdezni, hogy: anya, tudok-e segíteni valamiben, sokszor az a maximum, hogy egyszerűen megértjük anyut... kéretlen állásfoglalás nélkül....ezt úgy nevezzük hogy : értő figyelem...
ez nem könnyű!

Az értő figyelem azt adja hogy:figyelek rád, átérzem azt amit most mondasz nekem, és együttérzek veled!
Nagyon nehéz dolog, gyakorolni kell!

Ha mégis megkérdezi a másik hogy: szerinted mit kéne tennem?
Akkor is oda kell figyelni hogy ne vegyük át a döntés felelősségét.Sokkal jobb nyitott kérdésekkel segíteni a másikat rájönni arra, hogy mi lenne a jobb minden résztvevő számára... ezt a gondolkodásmódot tanítja a Mátrix energetika rendszere... mindenkinek ajánlom a figyelmébe!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése