2011. január 6., csütörtök

mutasd meg ki vagy!

Az egyik legjobb megmérettetés a komfort hiánya.
Amikor rájövök arra, hogy mindig az az értékes, amiért megdolgozom.
Ma a férjecskémmel hazahoztunk gyalog 20 liter vizet, mert most nem tudjuk autóval megközelíteni a tanyát.Mindkettőnkön hátizsák, meg csomó cucc, úgyhogy útközben megbeszéltük, hogy otthon kincsként fogunk a vízre tekinteni...:o)
Mit nekünk sör!hülyék lennén sört cipelni!
 "hogy tudd, egy pohár víz mit ér, ahhoz hőség kell, ahhoz sivatag kell" mondja Dusán.NNa, nem csak a hőségben érezhető, hanem hidegben is...
Amikor Szatymazra költöztünk a városi kényelemből, elkezdtem életemben először kertészkedni.
Előtte persze kipróbáltam magam ... Csepelen a lakótelepi lakásunk előtti 5 négyzetméteren muskátlit ültetni, de az még nem volt az igazi... de amikor kibújtak az első sárgarépák, sok egyelés, öntözés, gyomlálás után, nna az volt az igazi!
Utána elmenni egy Corába, ránézni a hatalmas répahalomra, egyenesen döbbenetes érzés.
Ugyanígy van az munkámnál is... ha valaki nem fizet, az nem érzi a munkám súlyát.
Mindig mindkét félnek bele kell tenni valamit a közösbe, hogy a munka értékes legyen mindkét fél számára.Adok-kapok.A pénz nagyon jó megmérő erő.
A legtöbb segítő tevékenységet folytató kollégámnak gondja van a pénzkéréssel.
Nekem is volt.Nem akartam pénzéhesnek tűnni, és eleinte büszke voltam arra, hogy nem kérek annyit a munkámért, mint más.
Akkor jöttem rá, hogy tévedek, amikor először kérdezte meg valaki, hogy miért dolgozom ilyen olcsón?
Nem tudok még annyit, mint a másik, aki többet kér?
Vagy amikor a gyógynövényes személyre szabott, általam kevert krém helyett a drága szteroidosat használta valaki? Szóval el kellett gondolkodnom....Mindennek meg van az értéke.Először magamnak kell értékelnem azt amit én beletettem, beleteszek a tudásomba.
Egy termelőtől venni akartam hagymát a szegedi piacon, és alkudni akartam.Azt mondta a fazon, hogy ne tegyem ezt vele, ennek ennyi az ára, nem tudom mennyi munkája volt vele.
És akkor egy kicsit elszégyelltem magam.Oké, tudom, piac meg minden, de mégis...ő tudta hogy mennyi munkát tett bele, és az mennyit ér...
A Hajóskapitány

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése